Language:

Ajankohtaista



Team Finland parantaa yrittäjien palvelua

syyskuuta 16, 2015

Team Finland -verkosto kehittää kotimaan palvelumalliaan. Ensimmäiset asiakkaille ja Team Finland -organisaatioiden työntekijöille näkyvät muutokset ovat yhteinen palvelunumero
ja yhteydenottolomake, jotka otettiin käyttöön torstaina 27.8. Palvelunumerolla
ja yhteydenottolomakkeella yksinkertaistetaan yritysten pääsyä Team Finland
-verkoston palvelujen piiriin.

Team Finlandin kansallinen palvelumalli julkistettiin torstaina 27.8. Uuden palvelumallin avulla
verkostoon kuuluvat organisaatiot palvelevat yrityksiä yhtenäisesti ilman siirtelyä organisaatiolta toiselle.

Ensimmäiset asiakkaille ja Team Finland -organisaatioiden työntekijöille näkyvät muutokset ovat yhteinen palvelunumero ja yhteydenottolomake. Uudet yhteydenottopyynnöt käsittelee keskeisten Team Finland -organisaatioiden edustajista koostuva asiantuntijaryhmä, joka
valitsee asiakkaan tarpeita parhaiten palvelevan vastuuhenkilön ja -tiimin. Vastuuhenkilö ja -tiimi suunnittelevat palveluehdotuksen.

Team Finland -aluekoordinaattorit ja heidän vetämänsä aluetiimit toimivat 15 ELY-alueella.
Aluekoordinaattorit ja -tiimit organisoivat paikallista yhteistyötä eri toimijoiden
kuten seudullisten kehittämisyhtiöiden, kauppakamareiden ja Suomen Yrittäjien
kanssa.

-->Uuden mallin myötä tarjoamme yritysten kasvutarpeet ja elinkaaren entistä paremmin
huomioivia palvelukokonaisuuksia. Haluamme välttää yksittäisiä ja irrallisia
rahoitusprojekteja. Oleellista on muodostaa jokaiselle yritykselle palvelukokonaisuus,
johon me toimijat yhdessä sitoudumme, johtaja Reijo Kangas Tekesistä kertoo.

Yhteydenottopyynnön jättäneeseen asiakkaaseen otetaan yhteyttä muutaman päivän sisällä. Yhteinen palvelunumero ja lomake tarkoittavat, ettei asiakkaan tarvitse tuntea eri
organisaatioiden tarjoamia palveluja ja työnjakoa vaan asiakas saa koko verkoston
palvelut yhdellä yhteydenotolla.

Yritykset voivat kuitenkin jatkossakin ottaa yhteyttä suoraan oman alueensa Team Finland 
-koordinaattoriin, kohdemarkkinansa koordinaattoriin ulkomailla tai muuhun yhteyshenkilöönsä.

Jollet osaa itse vastata Team Finland -palveluita koskevaan yhteydenottoon, ota yhteyttä
Team Finlandin palvelunumeroon. Palvelunumeroon vastaava henkilö ottaa asian
hoidettavakseen tai auttaa sinua eteenpäin, johtaja Jukka Salo Finprosta kehottaa.

Team Finlandin palvelunumero on 0295 020 510. Lomakkeen löydät
osoitteesta
https://www.tekes.fi/team-finland-yhteydenotto/

Lisätietoa:

johtaja (kasvuyritykset) Reijo Kangas, Tekes, p. 0295 055 892

yksikön päällikkö Mika Sievi-Korte, Pirkanmaan ELY-keskus, p. 0295 036 103

johtaja Jukka Salo, Finpro, p. 0400 345 827

sidosryhmäpäällikkö Jukka Suokas, Finnvera, p. 0294 602 525

kaupallinen sihteeri Petri Kuurma, ulkoasiainministeriö, p. 0295 351 427

http://team.finland.fi/etusivu

AVAA TIEDOTE (PDF):

Team Finland-tiedote.pdf